reklama

Slovenská mailová (ne)kultúrnosť

Vzdialenosť medzi Efezom na západnom pobreží Malej Ázie a hlavným mestom perzskej ríše Súzami bola väčšia ako 14000 stadií. Inak tiež 2500 kilometrov. Čo by kameňom dohodil. Vlastne - čo by hlinenou tabuľkou dohodil. Preprava správ na túto vzdialenosť trvala 93 dní, v prípade nutnosti aj menej, pravda, bolo treba obetovať nejakého toho koníka na oltár dôležitosti správy. Odosielateľ správy sa tak mohol tešiť, že odpoveď od jej adresáta dostane asi tak - no, o pol roka. Aj to je niečo v porovnaní s dneškom. Na Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Urobil som pokus. Jeden mail s takmer totožným mailom - išlo o text, z ktorého je zrejmé, že pisateľ sa uchádza o prácu v inštitúcii, ktorú vedie adresát mailu - som odoslal na tri verejné adresy. Známe z internetových stránok dotyčných firiem. Predpokladám teda, že tie zverejnené adresy sú určené na verejné používanie verejnosťou.

Na chvíľku preruším, pretože určite čakáte odpoveď, čo sa s odoslanými mailami stalo.

Na internete som našiel aj iné verejné adresy. Napríklad, mimoriadne si vážim pani profesorku, herečku Janu Hlaváčovú. Nuž, odvážil som sa poslať pozdrav. Len taký, ľudský pozdrav. Nič viac, nič menej. Odpoveď prišla takmer obratom. (Za "obrat" v prípade mailovej komunikácie považujem vo svete bežných 24 hodín.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Išiel som ďalej do zahraničia. Mail majiteľovi náhodne nájdeného malého penzioníku kdesi v Alpách. Zámerne písaný takmer nezrozumiteľnou nemčinou, žiadnou "hochdeutsch". Pár otázok o ubytovaní, parkovaní, službách - všetko, čo som si mohol prečítať na webovej stránke penziónu. Odpoveď - mimoriadne srdečná dodám, prišla tiež vyššie časovo ohraničeným "obratom".

Skúsil som to s Kanadou. Výsledok rovnaký. Nuž a viaceré pokusy s Českom toť, čo by kameňom - aj tie dopadli k spokojnosti. Pýtal som si informácie o možnosti zamestnania, o kultúrnych predstaveniach a o službách v cestovnom ruchu.

Vráťme sa na Slovensko. Nebudem teraz písať, koľko nevyžiadanej pošty sa mi valí do mojich mailových stránok. To je celosvetový problém, v tom sme len mierna výnimka. Myslíte si, že mi niekto odpovedal? Zo spomínaných pánov riaditeľov na verejne prístupných adresách? Ani len ich poverení "odpovedači" - čo je, pochopiteľne, bežná prax.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mailová (ne)kultúrnosť na Slovensku je taká, akú úroveň má u nás celková kultúrnosť medziľudských vzťahov. Nuž a tá je aká? - to vieme asi dobe všetci.

Ale predsa len výnimka - poslal som mail aj jednému mimoriadne váženému a uznávanému profesorovi, ktorého si vážia diplomati z celého sveta. Nášmu, slovenskému.

A odpoveď? Prišla obratom.

Nuž a čo moji páni riaditelia? Majú ešte asi tak pol roka...ako v staroveku. Možno predsa len odpovede od nich dostanem. Aj keď trebárs na hlinených tabuľkách, doručených koňmo z jednej bratislavskej štvrte do druhej.

Ivan Brožík

Ivan Brožík

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dosť som toho prežil, veľa som zažil a máločo som prežul. 20 rokov "po" sa denno-denne potýkam so svojvôľou boľševikov, prezlečených do aktuálne vhodných straníckych tričiek. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu